Friday 20 September 2013

Nikmat Sebuah Perkahwinan

Hari ni rasa letih sangat. Mungkin tengok rumah dalam keadaan tidak teratur. Tak sampai sepuluh minit kemas, sepah semula. Maklumlah ada askar wataniah 2 orang ni. Marah pun tak guna juga sebab peringkat ni, mereka suka explore semua benda. Tadi, tertengok photo perkahwinan dalam fb husband. So, timbul idea nak share dengan pembaca tentang nikmat sebuah perkahwinan. Sebelum tu, nak bagitahu saya ni kahwin bukan dalam usia yang muda sangat. Umur dah menginjak 27 tahun baru merasai alam perkahwinan.  Apa yang bestnye orang berkahwin ni?






1) Anda pasti akan rasa tenang dan tersenyum bila tengok gambar kahwin. Rasa happy jer teringat detik- detik diijabkabulkan. Huhu... Time akad nikah, yang paling gemuruh. Pihak lelakilah. Takut kena akad berulangkali. Satu ungkapan yang masih saya ingat tentang ucapan suami bila dia cakap nasib baik tak titiskan air mata. Rasa terharu sangat!



2) Anda akan rasa sangat gembira bila anak-anak mula nak pandai cakap.. bu...bu...bu...  Rasa sejuk je hati ni. Ketika ambil anak2 kat rumah pengasuh setelah pulang dari tempat kerja, mesti dorang peluk kita kuat-kuat.

3) Orang selalu cakap, bila kita dah berkahwin ni, rezeki akan semakin bertambah. Teringat dulu zaman bujang. Gaji besar tapi hujung bulan, poket dah kosong. Bila dah berkahwin dan mempunyai anak ni, dapat pulak buat saving untuk diri sendiri dan anak-anak. Ajaib bukan? Padahal keperluan keluarga semakin bertambah. Bermaksud, kewangan orang berkahwin ni lebih teratur.


4) Dapat memenuhi kehendak batin. Dengan melakukan hubungan yang halal dan mengikut syarak, keharmonian rumah tangga dapat dikukuhkan. Mengikut kajian, hubungan intim merupakan sebuah terapi dalam rumah tangga. Saya dan suami ada mengambil supplement tambahan. Supplement ini mampu merancakkan hubungan intim antara suami isteri. Kalau ada di antara pembaca berminat untuk mendapatkan kedua-dua produk ini, boleh berhubung dengan saya di 017 6708570 atau di fb Siti Fatimah Naim




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...